14 Nisan 2016

Alaçatı Ot Festivali 1.Durak Çeşme

Selamlar, sevgiler geçtiğimiz hafta sonu yapmış olduğum gezinin notlarını paylaşacağım sizlerle, Alaçatı ot festivali 1.durak Çeşme den başlayalım. Otobüsümüz bizleri İstanbul dan aldıktan sonra Manisa ya bağlı Çiçekliköy de kahvaltı molası verdik ve ilk durağımız Çeşme ye sabah saatlerinde vardık. Tabi ki o saatlerde sakindi Çeşme rehberimiz Aslı hanım bizleri Çeşme kalesine yönlendirdi. Biletlerimiz aldıktan sonra Çeşme kalesine giriş yaptık.

Kalenin içinde çok güzel bir müze var. Bulunan kalıntılar, antika eşyalar, heykeller hepsini bir arada toplamışlar. Gezdiyseniz birçoğunuz bilir eski dönemleri gezer gibi olursunuz bu eşyalara bakınca.

Çiçekliköy den bir görüntü:)

Amforalar sanırım hepsi denizden çıkarılmış..

Çeşme sokaklarını dolaşırken inanılmaz güzelliklere rastladım ben çiçek manyağı olarak gördüğüm her dalı resimledim..

Derya beyleri Gazi Umur bey ve Caka bey..

Kese nasıl cici değil mi? işlemesine bayıldım. Sikkeleri koymak için kullanılıyormuş tabi ki bunu kadınlar kullanıyordur. Böyle işlemeli erkek kullansın olmaz herhalde..Ya da şöyle düşündüm kadın kocası için işlemiştir erkek te uğuru olarak taşıyordur. Senaryolar çok bende:)

Kaleden Çeşme liman görüntüleri..

Müzeden parçalar, kapıları çekmeyi her zaman çok sevmişimdir. Gezinin bir sonra ki post yazılarında bolca göreceksiniz:)

Meryem ana ve Hz.İsa figürlü mermer.

Roma dönemine ait güneş saati..

Kalenin içinde gezerken ben:)

Sahilde harika çay bahçesi vardı orada oturduk kahve içtik kordonu çok güzel yanaşmış tekneler, gemiler bol bol deniz havası aldık..

Yine Çeşme güzellikleri

Kalenin dışarıdan görüntüsü..

Heryer yemyeşil ve rengarenkti nereye dönseniz çiçekler vardı..

Çeşmenin çarşısına vakit kalmadı biz gidemedik. Olsun gördüklerimiz bize yetti Çeşme çok şirin bir yer ama yazın kalabalık olduğunda ne kadar şirin olur o muamma..

Gezmek bir insanın kendine yapacağı en büyük iyiliktir. Bir sonra ki postta buluşmak dileğimle..