24 Mayıs 2017

Eskişehir 1.Bölüm...

Herkese selamlar sevgiler, geçtiğimiz 19 Mayıs ta cok sevdiğim arkadaşım Selda ile Eskişehir yapıp geldik. Ets tur ile gittiğimiz bu gezinin tüm ayrıntılarını bölümler halinde paylaşacağım sizlerle çünkü Eskişehir çok görülesi ve yaşanılası bir yer. Öncelikle söylemek istediğim şehrin düzeni ve disiplini,  bir çok yerde hatta adım başı denebilecek kadar park ve ağacın olmuş olması. Gezdikçe rastladığınız heykellerde cabası bence Eskişehir ödüle layık bir şehir ama sanırım zaten ödül almış ta bir şehir.

Eskşehir'i gezmeye Odun pazarından başladık. Şehrin en eski ve tarihi yeri burası bir çok osmanlı evini görmek ve meşhur çiğböreğini burada tatmak mümkün.

Odunpazrı Bizans döneminde Dorylaion şehri olarak bilinen ve 1176 yılında Anadolu Selçuklu Sultanı II.Kılıçarslan tarafından Miyekefalon savaşının kazanılması üzerine fethedilen Eskişehir, Osmanlı devleti zamanında uzun süre Sultanönü sancağıolarak önemini koruyan bir yerleşim yeri olmuştur.

Bizler de tarihi evleri gezdik sokaklarında dolaştık. Burada ilk durağımız Kurşunlu cami ve külliyesi oldu. Külliyenin içinde cam sanatları ve Lüle taşı müzesi var. Canlı canlı cam işleme sanatını da gördük izledik. Lüle taşından hediyelikler aldık ve yapılmış heykel, pipo ve diğer sanat eserlerini yakından gördük.

Külliyenin içerisi..

Lüle Taşı eserleri

Kurşunlu Camii.
Şehrin en eski yerleşim noktası olan Odunpazarı‘nda yer alan Kurşunlu Külliyesi, Kanuni Sultan Süleyman’ın vezirlerinden Çoban Mustafa Paşa tarafından 1525 yılında Acem Ali’ye yaptırılmıştır. Şehrin bu önemli yapısı, cami, şadırvan, kervansaray, hanikah ve sıbyan mektebi gibi bölümlerden oluşmaktadır.

Tarihi Odunpazarı Sokakları ve Evleri.

Odunpazarının içerisinde bir de tarihi kolonyasıcısı var tamamen oraya has bir koku tek çeşit oluşumu narenciyelerdenmiş. Tabi hemen aldık bir tane..

19 Mayıs gibi çok özel bir günde Atatürk'e ait izleri sürmek çok keyifliydi Kurtuluş müzesi böyle bir yerdi.
içinde yazan satırlar bizleri çok duygulandırdı..
Burası Karatepe, Yıldıztepe, Türbetepe, Gazitepe, Mangaldağı, Duatepe ve Sakarya Ovası...
Burası Mehmet çavuşun, Onbaşı Ali’nin, Teğmen Abdullah’ın, Binbaşı Nazım’ın ve onbinlerce kahramanın canını vatan uğruna verdiği yer...
Küllerinden yeniden doğan bir ulusun kanla imzasını attığı, bir ulusun tam bağımsızlık bedelini kanla ödediği, İngiliz emperyalizmi ve Yunan zulmüne tek vücut olup direndiği büyük bir savaşın ve direnişin verildiği yerdir.
Burası vatan uğruna, istiklal uğruna, analarımızın kağnı arabalarıyla cephane taşıdığı yerdir.
Burası bir halkın ulus olma uyanışının, birleşmesinin, ayağa kalkıp destanlaşmasının yaşandığı topraklardır.
Burası tarihin yeniden yazıldığı,
İlkleriyle her zaman kalplerdeki yerini alan şehirdir.
Burası bağımsızlık mücadelesine ilk el veren halkın yaşadığı şehir Eskişehir’dir.

Burası Eskişehir’in Kurtuluş Müzesidir.

İlk Bayraklardan bir tanesi...El yapımı...

Atlıhan El sanatları çarşısı;
Burası hediyelik dükkanların bulunduğu bir yer, çay kahve içebileceğiniz bir nokta da var ayrıca. Lüle taşını dünyaya tanıtmak ve göstermek amaçlı hazırlanmış.

Atlı Han 1850’li yıllarda Eskişehir’in büyük toprak sahiplerinden Takattin Bey tarafından çevre köy, kasaba ve şehirlerden gelen pazarcıların, seyyahların ve köylülerin hem kendilerinin hem de hayvanlarının konaklamaları için yapılmıştır. Her gün meydanda kurulan odun pazarına, odun satmak için gelen köylüler, önce Atlı Han’a uğrar; öküz arabalarını ve hayvanlarını buraya bırakır, pazara giderlerdi. Akşam olduğunda hana döner geceyi burada geçirirlerdi.

Lüle taşının ham hali ..

Bunlarda eskiden taşı madenden çıkarmak için kullanılan aletler..

Eskişehirde bu binalardan görmek oldukça mümkün.
Cağdaş cam sanatları müzesi de bunlardan bir tanesi..

Bir sonra ki durağımız Kentpark idi porsuk çayının güzelliğini burada da görebiliyorsunuz Eskişehir belediyesinin ilk suni plajını da burada görebilirsiniz. Şimdi sizleri güzel karelerle başbaşa bırakıyorum..

Ve tabi ki olmazsa olmazı Çiğ Börek biz Odun pazarında Mal Hatun Çiğ börekte yedik gayet çıtır ve güzeldi.
Ama Eskişehir'in bir çok yerinde rastladık ancak  en güzelinin Odunpazarı'nda yapıldığını söylüyorlar.

Eskişehir turumuzu 3 bölüme ayırdım devamı gelecek....